viscerale therapie

Bij de Viscerale therapie gebruiken we het bindweefsel (de fascia) als aangrijppunt. Alles in het lichaam is omgeven met bindweefsel, alles kan bewegen ten opzichte van elkaar. Bindweefsel verbindt alle onderdelen van het lijf met elkaar tot een geheel, zoals bijvoorbeeld spieren en botten maar ook organen.

Zo kan een operatie, ontsteking, trauma, verhoogde spanningen,verklevingen of een ‘verkeerde’ houding voor klachten zorgen in het lichaam. Deze klachten zijn vaak de symptomen van een verstoring in het bindweefsel. De oorzaak kan heel ergens anders liggen. Met onze handen gaan we op zoek naar de oorzaak, immers met onze handen is er veel beter waar te nemen welke weefsels vastzitten.

Viscerale therapie richt zich op de bron van de klachten. Het lichaam heeft een groot zelfgenezend vermogen, door de viscerale behandeling krijgt het lichaam een beetje hulp. Dit gebeurd door de restricties in het bindweefsel los te maken, dit kan in het gehele lichaam of in de schedel zijn. Ook emoties hebben hun invloed op het lichaam. Met viscerale therapie kan een emotionele blokkade weer in beweging gebracht worden. Bij emotionele en fysieke klachten kan viscerale therapie een uitkomst zijn door het geheel, lichaam en geest, weer in balans te brengen.

Heeft u behoefte aan meer informatie en zou u graag onze therapeut persoonlijk spreken? Neem dan contact op om een afspraak in te plannen.

OPENINGSTIJDEN:

Maandag 09:00 – 20:00