viscerale therapie

Viscerale therapie is gericht op de balans in het lichaam. Bij een optimale gezondheid is er een voortdurende beweging tussen het bindweefsel van de inwendige organen en de omringende structuren. Bij een verstoring, restrictie, kan deze beweging niet of minder goed plaatsvinden waardoor organen en andere lichaamsstructuren ongunstig beïnvloed worden.

Dit kan gebeuren door bijvoorbeeld infecties, ontstekingen, verklevingen, operaties, abnormale spanning of verplaatsing. Deze disbalans zal in eerste instantie restricties en chronische irritatie in het musculoskeletale systeem creëren. Op langere termijn kunnen er ook klachten ontstaan van de organen zelf, zoals obstipatie, maagzuur, etcetera. Alles in het lichaam staat met elkaar in verbinding, zo kan een mindere beweeglijke rechternier invloed hebben op een pijnklacht van de rechterschouder.

Viscerale therapie richt zich op de bron van de klachten. Het lichaam heeft een groot zelf genezend vermogen, door de viscerale behandeling krijgt het lichaam een beetje hulp. Dit gebeurd door de restricties in het bindweefsel los te maken, dit kan in het gehele lichaam of in de schedel zijn. Ook emoties hebben hun invloed op het lichaam. Met viscerale therapie kan de emotionele blokkade weer in beweging gebracht worden. Bij emotionele en fysieke klachten kan viscerale therapie een uitkomst zijn door het geheel, lichaam en geest, weer in balans te brengen.

Heeft u behoefte aan meer informatie en zou u graag onze therapeut persoonlijk spreken? Neem dan contact op om een afspraak in te plannen.

OPENINGSTIJDEN:

Maandag 09:00 – 20:00